Ξανά στο προσκήνιο τα ταξί. Πριν από λίγα χρόνια, τα ταξί έκλειναν κεντρικές οδούς και σταθμούς διοδίων, αντιδρώντας στην απελευθέρωση του κλάδου.
Τελικά, ο κλάδος απελευθερώθηκε και οι άδειες, οι οποίες έχασαν σημαντική από την αξία τους, εκδίδονται βάσει συγκεκριμένου αλγορίθμου.
Σήμερα, στο επίκεντρο έχει τεθεί η ψηφιοποίηση του κλάδου. Τα «κίτρινα» ταξί ή καλύτερα, κάποια από αυτά εντάχτηκαν σε ψηφιακές πλατφόρμες, οι οποίες – κατά γενική ομολογία – αναβάθμισαν τις υπηρεσίες τους.
Ο «σκληρός πυρήνας» των «κίτρινων ταξί», δια μέσου της ΠΟΕΙΑΤΑ και του ΣΑΤΑ, αντιτάχτηκε στην επιτυχία του Taxi (Beat) και στην είσοδο της Uber στην ελληνική αγορά.
Για την Taxi (Beat), οι απόψεις διίστανται. Κάποιοι ταξιτζήδες θεωρούν ότι τους «έδωσε δουλειά», κάποιοι ότι είναι «ληστρική» η προμήθεια που ζητάει, κάποιοι ότι η τιμολογιακή πολιτική της συνιστά – σε ορισμένες περιπτώσεις – αθέμιτο ανταγωνισμό.
Όπως και να έχει, την επιτυχία της ουδέποτε είδε με «καλό μάτι» ο πρόεδρος της ΠΟΕΙΑΤΑ Θύμιος Λυμπερόπουλος και οι υποστηρικτές του.
Αντίστοιχα, για την Uber όλοι συμφωνούν ότι οφείλει να εισαχθεί σε ένα συγκεκριμένο νομοθετικό και φορολογικό πλαίσιο.
Εάν και κανείς δεν γνωρίζει με πόσους οδηγούς συνεργάζεται (πόσω μάλλον, εάν είναι επαγγελματίες αυτοκινητιστές), έχει καρπωθεί μερίδιο αγοράς από ξενοδοχεία και τουρίστες και γι΄ αυτό το λόγο, εναντιώνονται τα «κίτρινα» ταξί στην παρουσία της.
Τέλος, ΠΟΕΙΑΤΑ και ΣΑΤΑ στρέφουν τα «βέλη» τους κατά του ΣΕΑΑ και του ΣΕΤΕ. Για τους εισαγωγείς αυτοκινήτου, επειδή πιέζουν για την υποχρεωτική αντικατάσταση των αυτοκινήτων τους (είναι ευρέως αποδεκτό ότι κυκλοφορούν αρκετά παλαιά και ρυπογόνα ταξί) και για τις τουριστικές επιχειρήσεις ότι δρομολογούν δικά τους ή συνεργαζόμενα βαν για τη μεταφορά τουριστών.
Ωστόσο, αυτό που ενδιαφέρει τον πολίτη / τον επιβάτη είναι η παροχή ενός ασφαλούς και ποιοτικού συγκοινωνιακού έργου. Εφαρμογές, τύπου (Taxi) Beat και Taxiplon οδήγησαν προς αυτή την κατεύθυνση, οπότε χρειάζεται να βελτιωθούν και όχι να εκλείψουν, πάντοτε υπό τους όρους διασφάλισης του δημοσίου συμφέροντος και εφαρμογής της κείμενης νομοθεσίας.