Τα μηνύματα της θερινής περιόδου είναι – αδιαμφισβήτητα – θετικά για τον τουρισμό της Ελλάδας, αλλά και την Fraport Greece, η οποία διαχειρίζεται τα περισσότερα τουριστικά αεροδρόμια της Ελλάδας.
Ο Ιούνιος έκλεισε με άνοδο επιβατών 3,3%, σε σχέση με το 2019, με τη Σαντορίνη, την Κέρκυρα και τη Μύκονο να παρουσιάζουν αξιοσημείωτη αύξηση (21,5%, 12,4% και 9,9% αντίστοιχα).
Ενθαρρυντικά είναι τα μηνύματα και για τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, οι οποίοι αναμένεται να παρουσιάσουν αντίστοιχες επιδόσεις με το 2019.
Ωστόσο, ήδη και στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της Fraport Greece ξεκίνησαν να παρουσιάζονται τα “εισαγόμενα” προβλήματα από τις καθυστερήσεις /ακυρώσεις πτήσεων σε μητροπολιτικά αεροδρόμια της Ευρώπης, όπως συνέβη πρόσφατα στο αεροδρόμιο των Χανίων.
Επίσης, για τη χειμερινή περίοδο επικρατεί “σκεπτικισμός”, εξαιτίας των γεωπολιτικών και οικονομικών συνθηκών (άνοδος του πληθωρισμού), με αρκετές αεροπορικές να μην έχουν επισημοποιήσει ακόμα το πρόγραμμα του χειμώνα.
Ο Ιούνιος έκλεισε με άνοδο, θετικές ενδείξεις για Ιούλιο και Αύγουστο
Η επιβατική κίνηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της Fraport Greece ανήλθε τον Ιούνιο στα 4,61 εκατ., έναντι 4,46 εκατ. τον αντίστοιχο μήνα του 2019, ήτοι άνοδος 3,3%.
Η διεθνής κίνηση παρουσίασε άνοδο 4,6%, στα 3,93 εκατ. επιβάτες, ενώ αντίθετα η εγχώρια κίνηση μείωση 3,5%, στα 0,68 εκατ. επιβάτες.
Σε επίπεδο πρώτου εξαμήνου, τα αεροδρόμια της Fraport Greece διακίνησαν 10,3 εκατ. επιβάτες, έναντι 10,92 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα του 2019, σημειώνοντας πτώση μόλις κατά 5,7%.
Η διεθνής κίνηση παρουσίασε μείωση 1,4%, στα 7,72 εκατ. επιβάτες και η εγχώρια κίνηση μείωση 16,8%, στα 2,57 εκατ. επιβάτες.
Τον Ιούνιο και σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019, τη μεγαλύτερη ποσοστιαία άνοδο σημείωσαν τα αεροδρόμια της Σαντορίνης με 21,5%, του Ακτίου με 12,9%, της Κέρκυρας με 12,4% και της Μυκόνου με 9,9%.
Σε απόλυτα μεγέθη, τους περισσότερους επιβάτες διακίνησε το αεροδρόμιο της Ρόδου με 906.732 επιβάτες, το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης με 630.534 επιβάτες, το αεροδρόμιο της Κέρκυρας με 609.237 επιβάτες και το αεροδρόμιο των Χανίων με 499.264 επιβάτες.
Σε επίπεδο πρώτου εξαμήνου, άνοδος της επιβατικής κίνησης σημειώθηκε στα αεροδρόμια του Ακτίου (23,1%), της Κέρκυρας (4,6%), της Μυκόνου (3%), της Ρόδου (1,1%), της Σαντορίνης (1,7%) και της Σκιάθου (4,6%).
Αντίθετα, σε πτώση παρέμειναν τα υπόλοιπα αεροδρόμια, με τη Θεσσαλονίκη να γνωρίζει μείωση επιβατών 20,7% και τη Μυτιλήνη 14,8%.
Οι επιδόσεις των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της Fraport Greece
Ο ΙΟΥΝΙΟΣ ΕΚΛΕΙΣΕ ΜΕ ΑΝΟΔΟ 3,3%
Τη μεγαλύτερη ποσοστιαία άνοδο σημείωσαν τα αεροδρόμια της Σαντορίνης με 21,5%, του Ακτίου με 12,9%, της Κέρκυρας με 12,4% και της Μυκόνου με 9,9%
ΘΕΤΙΚΕΣ ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ ΓΙΑ ΙΟΥΛΙΟ - ΑΥΓΟΥΣΤΟ
Και στην κορύφωση της καλοκαιρινής περιόδου, δηλαδή τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο αναμένεται ισχυρή κίνηση, αντίστοιχη των επιπέδων του 2019
ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ 6ΜΗΝΟΥ, ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ Η ΠΤΩΣΗ (-5,7%)
Στο πρώτο 6μηνο, μείωση επιβατών παρατηρείται σε αρκετά αεροδρόμια, όπως στη Θεσσαλονίκη (-20,7%) και τη Μυτιλήνη (-14,8%)
ΑΡΚΕΤΕΣ ΑΒΕΒΑΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΕΙΜΩΝΑ
Για τη χειμερινή περίοδο επικρατεί “σκεπτικισμός”, εξαιτίας των γεωπολιτικών και οικονομικών συνθηκών (άνοδος του πληθωρισμού)
Σύμφωνα με στελέχη της Fraport Greece, το καλοκαίρι έχει δυναμική, αφού “ο κόσμος θέλει να ταξιδέψει “ελεύθερα” μετά από 2 χρόνια” και παρά τα όποια προβλήματα παρουσιάζονται στην ταξιδιωτική εξυπηρέτηση (“ουρές” στα check in, κ.α.).
Σχετικά με τις μεγαλύτερες “δεξαμενές” επιβατών, αυτές είναι φέτος, εκτός από την Ελλάδα, η Μ. Βρετανία, η Γερμανία και η Ιταλία και από τις αεροπορικές, έντονη παρουσία, εκτός από τις AEGEAN και SKY express, έχουν οι Ryanair, Easyjet και TUI.
Οι αβεβαιότητες στον κλάδο των αερομεταφορών
Από την άλλη πλευρά, παρά τα – αδιαμφισβήτητα – θετικά μηνύματα της θερινής περιόδου, για τη χειμερινή περίοδο εκφράζεται προβληματισμός, ο οποίος εδράζεται από το γεωπολιτικό και οικονομικό περιβάλλον.
Συγκεκριμένα, καθίσταται προφανές ότι, όσο εντείνονται οι πληθωριστικές πιέσεις, με τις ανατιμήσεις στο ενεργειακό κόστος και στο κόστος καυσίμων, το διαθέσιμο εισόδημα των επιβατών “πιέζεται”. Επίσης, όλοι απεύχονται νέα έξαρση της πανδημίας ή εμφάνιση νέας πανδημίας.
Παράλληλα, δομικά προβλήματα εντοπίζονται, σε όλο και μεγαλύτερη έκταση, σε εταιρείες του ευρύτερου κλάδου των αερομεταφορών ως προς τις ελλείψεις αεροσκαφών και ιπτάμενου προσωπικού και την άνοδο του κόστους καυσίμων, αλλά και σε προσωπικό βάσης, όπως αναδείχτηκε περίτρανα στο αεροδρόμιο του Άμστερνταμ και του Χίθροου.
Είναι ενδεικτικό ότι, ενώ πριν από την πανδημία, οι αεροπορικές εταιρείες αυτή τη χρονική στιγμή θα αποφάσιζαν για το δίκτυο τους για το καλοκαίρι 2023, στην παρούσα φάση δεν έχουν ακόμη διαμορφώσει το οριστικό δίκτυό τους για τον χειμώνα 2022 – 2023!