Σε υποχρεωτικές και προαιρετικές κατηγοριοποιούνται οι επενδύσεις που καλείται να υλοποιήσει η Cosco στον Πειραιά. Οι υποχρεωτικές ανέρχονται στα 293,8 εκατ., με ορίζοντα υλοποίησης το 2021 και οι προαιρετικές στα 172 εκατ.
Στελέχη του ΟΛΠ και της Cosco παρουσίασαν, τις προηγούμενες ημέρες, σε φορείς της πόλης το «Αναπτυξιακό Πρόγραμμα και Μελέτη Διαχείρισης (Master Plan) Λιμένα Πειραιά», ζητώντας τις παρατηρήσεις τους.
Από το περιεχόμενο των επενδύσεων, καθίσταται σαφές ότι η Cosco ενισχύει την ανταγωνιστικότητα του Πειραιά σχεδόν στο σύνολο των τομέων λειτουργίας του, και κυρίως στη ναυπηγοεπισκευή και την κρουαζιέρα.
Οι υποχρεωτικές επενδύσεις είναι οι ακόλουθες:
-Επέκταση του επιβατικού λιμένα στη νότια ζώνη,
-Μετατροπή της πενταγωνικής αποθήκης σε επιβατικό σταθμό κρουαζιέρας,
-Υπόγεια σύνδεση του σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων με τον χώρο πρώην ΟΔΔΥ,
-Bυθοκόρηση του κεντρικού λιμένα,
-Κατασκευή του νέου προβλήτα πετρελαιοειδών,
-Επέκταση του σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων,
-Βελτίωση των υποδομών της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης,
-Προμήθεια νέου εξοπλισμού,
-Βελτίωση και συντήρηση των υποδομών του λιμένα.
Στις προαιρετικές συμπεριλαμβάνονται οι ακόλουθες:
-Ανάπτυξη κέντρου αποθήκευσης και διανομής στον χώρο του πρώην ΟΔΔΥ,
-Κατασκευή δύο πολυώροφων κηρίων στάθμευσης αυτοκινήτων, συνολικής έκτασης 150.000 τετραγωνικών μέτρων,
-Αγορά οικολογικών λεωφορείων που θα κυκλοφορούν εσωτερικά του λιμανιού εξυπηρετώντας εργαζόμενους και επιβατικό κοινό,
-Κατασκευή νέου επιβατικού σταθμού κρουαζιέρας στη νότια ζώνη του λιμανιού,
-Κατασκευή, σε πρώτη φάση, δύο 5άστερων ξενοδοχείων. Το ένα στο «Παλατάκι», εκεί όπου δεσπόζει το λιοντάρι – περιοχή Πόρτο Λεόνε. Το άλλο, θα ανεγερθεί στη «Παγόδα».