Μπορεί οι κύριες δραστηριότητες της Fraport να είναι η διαχείριση αεροδρομίων και το ground handling, ωστόσο η κερδοφορία της δεν προέρχεται από αυτές τις δραστηριότητες!
Την υψηλότερη λειτουργική κερδοφορία (EBITDA), το 2016, είχε ο τομέας των «εξωτερικών δραστηριοτήτων και υπηρεσιών», ήτοι των συμβουλευτικών υπηρεσιών και επενδύσεων, με 434 εκατ. ευρώ, έναντι συνόλου εσόδων 552 εκατ.
Ακολουθεί ο τομέας του retail και του real estate, με 368 εκατ. λειτουργικά κέρδη, έναντι συνόλου εσόδων 494 εκατ.
Μάλιστα, τo retail και το real estate αποτελεί τομέα, στον οποίο η Fraport Greece θα δώσει ιδιαίτερο βάρος, διαβλέποντας σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια.
Από την άλλη πλευρά, η διαχείριση αεροδρομίων και το ground handling ήταν οι τομείς με τα μεγαλύτερα έσοδα, ήτοι 910 εκατ. και 630 εκατ. αντίστοιχα.
Συνοπτικά, το 2016, η Fraport παρά την οριακή μείωση του κύκλου εργασιών (0,5%), ο οποίος διαμορφώθηκε στα 2,58 δις. ευρώ, παρουσίασε άνοδο καθαρής κερδοφορίας κατά 34,8%, στα 400,3 εκατ. ευρώ.
Η άνοδος των καθαρών κερδών είχε να κάνει, κυρίως, με την πώληση μεριδίου στο αεροδρόμιο της Αγ. Πετρούπολης και την αποζημίωση του terminal της Μανίλα.
«Είμαστε αισιόδοξοι για το τρέχον οικονομικό έτος και περιμένουμε άνοδο κυκλοφορίας στο αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης, τόσο στους low cost carriers, όσο και στις «παραδοσιακές» εταιρείες.
Ταυτόχρονα, θα συνεχίσουμε την διεθνή μας επέκταση, με την ανάληψη της λειτουργίας των 14 ελληνικών αεροδρομίων, η οποία θα απελευθερώσει περαιτέρω δυνατότητες ανάπτυξης», σημείωσε ο δ.σ. της εταιρείας Στέφαν Σούλτε.
Πάντως, εάν προσέξει κανείς, η Fraport, με ετήσιο κύκλο εργασιών 2,58 εκατ., θα χρειαστεί να καταβάλλει σχεδόν 900 εκατ., επί συνόλου 1,23 δις., για τα 14 ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια…