Αρκετοί την χαρακτηρίζουν ως τη πιο ρεαλιστική εξαγγελία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Το υπουργείο, το τελευταίο διάστημα, διατρανώνει ότι το επόμενο βήμα αποτελεί η επέκταση των συμβάσεων παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων, με αντάλλαγμα την κατασκευή επιπρόσθετων τμημάτων και τη μείωση των διοδίων.
Τα παραδείγματα είναι πολλά, όπως η επέκταση της Αττικής Οδού σε Λαύριο και Ραφήνα, η σύνδεση της Ιόνιας Οδού με τη Κακαβιά, η ολοκλήρωση της Ολυμπίας Οδού μέχρι την Ολυμπία, η σύνδεση της Ολυμπίας Οδού με τον Μορέα, της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου με τη Ναύπακτο, η ολοκλήρωση του Ε-65, κτλ.
«Το επόμενο βήμα είναι η λειτουργική και περιβαλλοντική ολοκλήρωση του οδικού δικτύου της χώρας. Οι επεκτάσεις όλων των αυτοκινητοδρόμων μπορούν να συνοδευτούν από μείωση των διοδίων και μετατροπή του χρόνου κάθε παραχώρησης.
Αυτή είναι η πρόκληση που έχουμε για το μέλλον», δήλωσε, πρόσφατα, ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης.
Υπό αυτό το πρίσμα, η Ελλάδα θα ακολουθήσει το παράδειγμα της Γαλλίας και της Ιταλίας, στις οποίες επεκτάθηκαν οι συμβάσεις παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων, με τους παραχωρησιούχους να δεσμεύονται για νέα έργα.
Συνοπτικά, το υπουργείο Μεταφορών θα γνωστοποιήσει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή το στρατηγικό σχεδιασμό για τα έργα παραχώρησης. Αυτός, με δεδομένη την έλλειψη πόρων του δημοσίου, θα περιλαμβάνει δύο σκέλη:
-Τη στοχευμένη δημοπράτηση χρηματοδοτήσιμων (bankable) έργων που παρουσιάζουν αναπτυξιακή αποδοτικότητα, συνεισφέρουν στην περιβαλλοντική αναβάθμιση και προσδίδουν συγκεκριμένα οφέλη για το κοινωνικό σύνολο.
-Την εξέταση της δυνατότητας επέκτασης υφιστάμενων συμβάσεων παραχώρησης, με σκοπό την κατασκευή συγκεκριμένων τμημάτων. Για αυτό το σκοπό, συγκροτήθηκε πρόσφατα Ομάδα Εργασίας, η οποία θα εξετάσει τις προτάσεις που θα υποβληθούν, εκ μέρους, των παραχωρησιούχων.