Η διαφαινόμενη ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ, έπειτα από την κατάθεση τριών δεσμευτικών προσφορών, αναμένεται να ενισχύσει σημαντικά, όχι μόνο την ανταγωνιστικότητα του λιμένα, αλλά το σύνολο της εγχώριας λιμενικής βιομηχανίας.
Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, η παραχώρηση του ΟΛΘ μπορεί να αποτελέσει τη μεγαλύτερη ιδιωτική επένδυση στη Β. Ελλάδα, με αναπτυξιακή δυναμική και με θετική επίδραση στην εθνική και περιφερειακή οικονομία, που μεταφράζεται σε:
-Άμεσες και ελάχιστες ιδιωτικές επενδύσεις στο λιμένα Θεσσαλονίκης άνω των 180 εκατομμυρίων.
-Συμπληρωματικές δημόσιες επενδύσεις δεκάδων εκατομμυρίων σε έργα σύνδεσης του Λιμένα με τα οδικά και σιδηροδρομικά δίκτυα.
-Αύξηση των θέσεων απασχόλησης στον ΟΛΘ και σημαντική αύξηση σε αρκετές χιλιάδες των θέσεων απασχόλησης στον ιδιωτικό τομέα, όπως σε επιχειρήσεις μεταφορών, logistics, διαμεταφορών, ναυτικών πρακτορείων, εκτελωνιστών, ασφάλειας, αλλά και προμηθευτών εξοπλισμού και συντήρησης.
«Η επιλογή της παραχώρησης σε στρατηγικό επενδυτή, με τη δυνατότητα προσέλκυσης και εξυπηρέτησης νέων φορτίων, αποτελεί βασικό παράγοντα ισόρροπης περιφερειακής ανάπτυξης της χώρας, που αξιοποιεί τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Βόρειας Ελλάδας, ενισχύει το λιμενικό ανταγωνισμό και δημιουργεί ευκαιρίες στις εμπορικές συναλλαγές για την εγχώρια παραγωγή και κατανάλωση.
Η επιθυμητή και επιδιωκόμενη ανάπτυξη είναι προφανές ότι δεν μπορεί και δεν πρέπει να περιορισθεί στο στενό κύκλο των άμεσα ή έμμεσα απασχολούμενων προσώπων και επιχειρήσεων στο Λιμάνι, αλλά επιβάλλεται να διαχυθεί σε ολόκληρη τη Βόρεια Ελλάδα και έτσι να αναδειχθεί ως βασικός μοχλός για την υπέρβαση της κρίσης», αναφέρουν τα ίδια στελέχη.
Οι απόψεις αυτές ενισχύονται από την ταυτότητα όσων κατέθεσαν δεσμευτικές προσφορές, ήτοι οι:
-International Container Terminal Services Inc. από τις Φιλιππίνες,
-The Peninsular and Oriental Stream, βρετανική θυγατρική της DP World, η οποία εδρεύει στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα,
-Deutsche Invest Equity Partners GmbH από τη Γερμανία, Belterra Investments LTD, συμφερόντων του Ιβάν Σαββίδη και η Terminal Link SAS, η οποία είναι θυγατρική της γαλλικής CMA CGM.
Υπενθυμίζεται ότι, με βάση τη σύμβαση παραχώρησης, ο παραχωρησιούχος καλείται να εκτελέσει, σε διάστημα 7 ετών, επενδύσεις ύψους 180 εκατ. ευρώ και να αυξήσει σημαντικά τη διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων.
Είναι σίγουρο ότι τυχόν επιτυχής ιδιωτικοποίηση θα σημάνει τη δραστηριότητα σιδηροδρομικών εμπορευματικών εταιρειών στη Θεσσαλονίκη, αλλά και περισσότερων διαμεταφορέων, οι οποίοι θα θελήσουν να εκμεταλλευτούν τη δυναμική της πόλης στο εμπόριο της Βαλκανικής.
‘Όπως είναι φυσικό, ο ΟΛΘ, σε κάποιο βαθμό, θα αποτελέσει και ανταγωνιστή του ΟΛΠ, εάν και ο Πειραιάς βρίσκεται, επί του παρόντος, πολύ πιο μπροστά σε επίπεδο υποδομών και συμμαχιών.