Στην 1η θέση της Μεσογείου αναρριχήθηκε το λιμάνι του Πειραιά. Από τους προβλήτες Ι, ΙΙ και ΙΙΙ του Πειραιά διακινήθηκαν πέρσι 5,65 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, έναντι 4,4 εκατ. το 2018, σημειώνοντας αύξηση 28,4%.
Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ο Πειραιάς βρίσκεται ήδη στην 5η θέση της Ευρώπης και τις επόμενες ημέρες θα διαφανεί εάν κατέλαβε την 4η θέση, ξεπερνώντας το λιμάνι της Βρέμης.
Περίπου 0,49 εκατ. εμπορευματοκιβώτια διακινήθηκαν πέρσι από τον προβλήτα Ι του ΟΛΠ, ενώ οι προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ της ΣΕΠ διακίνησαν 5,16 εκατ.
Για εφέτος, ο στόχος έχει τεθεί κοντά στα 6,5 εκατ. εμπορευματοκιβώτια και το 2021 στη μέγιστη χωρητικότητα, τα 7,2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια.
Η άνοδος της κίνησης και τα σημάδια κορεσμού επαναφέρουν στο προσκήνιο την ανάγκη δημιουργίας του 4ου προβλήτα.
Εάν δημιουργηθεί, θα αυξήσει την ετήσια δυναμικότητα από τα 7,2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια στα 10 εκατ., σηματοδοτώντας την πιθανή αναρρίχηση του ΟΛΠ στην 3η θέση της Ευρώπης.
Η Cosco δίνει ιδιαίτερη σημασία στη δημιουργία του 4ου προβλήτα και γι΄αυτό το λόγο ο νέος πρόεδρος του ΟΛΠ, Yu Zenggang διεξάγει, το τελευταίο διάστημα, μπαράζ συναντήσεων, προκειμένου να πείσει τις τοπικές κοινωνίες και τους γειτονικούς δήμους για την αναγκαιότητα της επένδυσης.
Σημειώνεται ότι η δημιουργία του τέταρτου προβλήτα, με την επέκταση του προβλήτα Ηρακλέους V και του προβλήτα Γ2 προς το νότο απορρίφθηκε, από την ΕΣΑΛ, ως μη ώριμη πρόταση στο αναθεωρημένο master plan του ΟΛΠ, ο οποίος πρόκειται να την επανακαταθέσει.