Σε «κινούμενη άμμο» συνεχίζουν να «κινούνται» οι αερομεταφορές. «Κανονικότητα» είναι η «μη κανονικότητα» από τις αρχές του 2020.
Οι προβλέψεις αναθεωρούνται συνεχώς και άλλοτε ισχυρές αεροπορικές αγορές, εταιρείες και αεροδρόμια λαμβάνουν «δεύτερους» και «τρίτους» ρόλους.
Η μετάλλαξη Όμικρον προκαλεί νέες διακυμάνσεις στον αεροπορικό κλάδο, με τα στατιστικά στοιχεία του Eurocontrol να αναδεικνύουν τις έντονες μεταβολές.
Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι τα ακόλουθα:
-Την περίοδο 4 – 10 Ιανουαρίου, ο εναέριος χώρος της Ισπανίας αποδείχτηκε ο πιο πολυσύχναστος, με 3.179 πτήσεις / ημέρα (11% λιγότερες από το 2019), ξεπερνώντας τη Γερμανία (3.173 πτήσεις, -32%), τη Βρετανία και τη Γαλλία.
-Την περίοδο 5 – 10 Ιανουαρίου, το αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ αναδείχτηκε το πιο πολυσύχναστο αεροδρόμιο με 973 πτήσεις / ημέρα, μόλις 19% λιγότερες από το 2019.
Την αντίστοιχη περίοδο του 2019, το Charles de Gaulle του Παρισιού ήταν στην κορυφή, αλλά την εξεταζόμενη περίοδο κατέλαβε την 4η θέση, γνωρίζοντας μείωση 29% (870 πτήσεις / ημέρα).
Το Χίθροου του Λονδίνου βρίσκεται μόλις στην 6η θέση, ενώ τα αεροδρόμια της Κωνσταντινούπολης είναι στη 2η και 9η θέση, με την Τουρκία να «πρωταγωνιστεί» ως αεροπορικός κόμβος.
-Οι αεροπορικές εταιρείες αναπροσαρμόζουν το πρόγραμμα και τις προβλέψεις τους για τη χειμερινή περίοδο, λόγω της μετάλλαξης Όμικρον.
Στις 12 Ιανουαρίου, η 1η εταιρεία σε αριθμό πτήσεων ήταν η Ryanair (-55% ο αριθμός των πτήσεων σε σχέση με μόλις 2 εβδομάδες), ωστόσο η DHL – που διακινεί φορτίο – ήταν η μοναδική αεροπορική εταιρεία με περισσότερες πτήσεις με σχέση με την ίδια ημέρα του 2019.