Στις 15 Δεκεμβρίου θα υπογραφεί η σύμβαση αγοραπωλησίας μετοχών για το 67% του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), σύμφωνα με τα όσα ανέφερε, από το βήμα του 21ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Logistics, ο συντονιστής και εξουσιοδοτημένος εκπρόσωπος του προτιμητέου επενδυτή, της κοινοπραξίας DIEP GmbH-Terminal Link SAS-Belterra Ltd, Σωτήρης Θεοφάνης, επιβεβαιώνοντας σχετικό δημοσίευμα του metaforespress.gr.
Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη
Μιλώντας στο συνέδριο Logistics, που διοργανώνει στη Θεσσαλονίκη, η ΕΕL Βορείου Ελλάδος, ο κ. Θεοφάνης, επισήμανε ότι “στην ουσία όλων των πραγμάτων, που αφορούν το λιμάνι της πόλης, βρίσκεται η 6η προβλήτα, καθώς εκεί θα παιχτεί το στοίχημα της ανταγωνιστικότητας”.
Γι’ αυτό άλλωστε, όπως σημειώνεται σε τηλεγράφημα του ΑΠΕ-ΜΠΕ, στόχος της κοινοπραξίας είναι να ολοκληρώσει την επέκταση της 6ης προβλήτας πολύ νωρίτερα από τη συμβατική υποχρέωση, μέσα σε τέσσερα χρόνια, αντί των επτά.
Παράλληλα, με ταχείες διαδικασίες, θα προωθηθεί η αλλαγή του εξοπλισμού στο λιμάνι, «κάτι που πρέπει να γίνει μέσα στο πρώτο εξάμηνο (από την εγκατάσταση του επενδυτή)», σύμφωνα με τον κ.Θεοφάνη.
Ο ίδιος επανέλαβε ότι οι εταίροι της κοινοπραξίας δεν είναι τοποθετημένοι στην περιοχή σε ανταγωνιστικά της Θεσσαλονίκης λιμάνια, οπότε το ελληνικό λιμάνι «δεν πρόκειται να γίνει follower».
Σημείωσε μάλιστα ότι «αν δεν δημιουργήσεις υποδομές για να σου έρθουν μεγαλύτερα πλοία, δεν έχεις καμία πιθανότητα να παίξεις γεωστρατηγικό ρόλο στις μεταφορές.
Αν είσαι εντελώς αποκλεισμένος από τα λεγόμενα mainliners -τις κύριες γραμμές- και εξυπηρετείσαι μόνο από feeders -τροφοδοτικές γραμμές- δεν έχεις καμία ελπίδα να ξεπεράσεις τη στενή σου ενδοχώρα κι αυτό είναι μια πραγματικότητα, που δεν μπορεί κανείς να την αρνηθεί σήμερα».
Το προφίλ της κοινοπραξίας
Η κοινοπραξία DIEP GmbH – Terminal Link SAS – Belterra Ltd αναδείχτηκε πλειοδότρια για το 67% του ΟΛΘ, έναντι 231,9 εκατ. ευρώ.
Σε αυτή, η γερμανική DIEP κατέχει το 47%, η γαλλική Terminal Link το 33% και ο Ιβάν Σαββίδης το 20%.
Στόχος της κοινοπραξίας είναι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να καταστεί εμπορική πύλη των Βαλκανίων και όχι μόνο.
Σε πρώτη φάση, η κοινοπραξία θα πραγματοποιήσει αλλαγές στην εσωτερική λειτουργία του ΟΛΘ (management, κανονισμός προσωπικού, κτλ.) και σε μηχανολογικό εξοπλισμό, ενώ σε δεύτερη φάση, θα συντελεστούν οι βαριές επενδύσεις, όπως η επέκταση της 6ης προβλήτας, ώστε η Θεσσαλονίκη να μπορεί να εξυπηρετεί μεγαλύτερα πλοία εμπορευματοκιβωτίων.
Επίσης, θα επιδιωχτεί αξιοποίηση των πολλών διαθέσιμων και αναξιοποίητων χώρων στη χερσαία ζώνη, ίσως με την κατασκευή ενός εμπορευματικού κέντρου.