Την λύση στο «γόρδιο δεσμό» του master plan του ΟΛΠ προσπαθεί να λύσει το Μέγαρο Μαξίμου.
Μετά την ευρεία σύσκεψη της περασμένης Παρασκευής στο Μέγαρο Μαξίμου, στην οποία συμμετείχαν ο υπουργός Επικρατείας, Αλέκος Φλαμπουράρης, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Φώτης Κουβέλης, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, Στέργιος Πιτσιόρλας, ο υφυπουργός Πολιτισμού, Κωνσταντίνος Στρατής, ο γ.γ. Λιμένων-Λιμενικής Πολιτικής, Χρήστος Λαμπρίδης, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, Captain Fu Chengqiu και ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος, Άγγελος Καρακώστας αποφασίστηκε η, εκ νέου, κατάθεση του master plan στην ΕΣΑΛ, η οποία στην προηγούμενη συνεδρίασή της είχε εγκρίνει, υπό προϋποθέσεις, τις υποχρεωτικές επενδύσεις, εκφράζοντας – ωστόσο – ενστάσεις στις περισσότερες προαιρετικές.
Ο ΟΛΠ, σύμφωνα με κυβερνητικά στελέχη, πρόκειται να καταθέσει, με κάποιες διορθώσεις και τροποποιήσεις, το master plan, κυρίως στους τομείς που άπτονται του χωροταξικού και πολεοδομικού σχεδιασμού.
«Πυροσβεστικές δηλώσεις» έκαναν την Παρασκευή και στην εκδήλωση του υποψήφιου δημάρχου Πειραιά Νίκου Μπελαβίλα, τόσο ο υπουργός Ανάπτυξης Γιώργος Σταθάκης, όσο και ο γ.γ. Λιμένων Χρήστος Λαμπρίδης, ενώ ήπια ρητορική χρησιμοποίησε και ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, Captain Fu Chengqiu στην παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων του Οργανισμού στην ΕΘΕ.
Συγκεκριμένα, ο κ. Σταθάκης σημείωσε ότι η απόφαση του ΚΑΣ δεν στέκεται εμπόδιο στην υλοποίηση των επενδύσεων, σημειώνοντας ότι οι «όποιες παρεμβάσεις γίνουν στην πόλη, οφείλουν να μην είναι μεμονωμένες και αποσπασματικές».
Στο ίδιο πλαίσιο και ο γ.γ. Λιμένων, ο οποίος δήλωσε «απορώ γιατί δημιουργήθηκε αυτή η ένταση», υποστηρίζοντας ότι προηγήθηκε σημαντική περίοδος διαβουλεύσεων, πριν την κατάθεση του master plan του ΟΛΠ.
https://www.facebook.com/pireas4all/videos/425907134834606/?t=4
Αντίστοιχα, ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Captain Fu Chengqiu σχολίασε, την Παρασκευή, ότι «οι πρόσθετες επενδύσεις του Master Plan του ΟΛΠ θα τονώσουν ακόμη περισσότερο την απασχόληση και την τοπική και εθνική οικονομία».
Πλέον, μένει να διαφανεί στην επόμενη συνεδρίαση της ΕΣΑΛ, εάν εγκριθούν και με ποιους όρους οι επενδύσεις που απορρίφτηκαν την προηγούμενη φορά, όπως το logistics center, το car terminal και το mall στο νέο cruise terminal, το οποίο έχει συγκεντρώσει και τις περισσότερες διαφωνίες.
Οι ανωτέρω επενδύσεις είναι κρίσιμης σημασίας για τον ΟΛΠ, ο οποίος διαμηνύει ότι δεν νοείται σύγχρονο λιμάνι χωρίς τις πρόσθετες επενδύσεις και συγκεκριμένα, ένα μεγάλο logistics center, ένα car terminal με στέγαστρο και ένα cruise terminal με εμπορικό κέντρο πολλαπλών χρήσεων.
Οι επενδύσεις του master plan του ΟΛΠ
ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ (ΕΩΣ ΤΟ 2021)
Επέκταση Επιβατικού Λιμένα Κρουαζιέρας (Νότια Ζώνη Φάση Α) | 136.283.800 |
Επισκευή Προβλήτα Ι (Σταθμού Ε/Κ ΟΛΠ) | 8.000.000 |
Βυθοκόρηση Κεντρικού Λιμένα | 8.000.000 |
Κατασκευή Νέου Προβλήτα Πετρελαιοειδών | 15.000.000 |
Βελτίωση Υποδομών Ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης | 55.000.000 |
Μετατροπή της Πενταγωνικής Αποθήκης σε επιβατικό Σταθμό Κρουαζιέρας | 1.500.000 |
Υπόγεια Οδική Car Terminal με πρώην Χώρο ΟΔΔΥ (90 στρεμμάτων) | 5.000.000 |
Βελτίωση και Συντήρηση Λιμενικών Υποδομών | 15.000.000 |
Προμήθεια Εξοπλισμού και Μέσων | 25.000.000 |
Μελέτες | 5.000.000 |
Επέκταση Car Terminal (Ηρακλέους) | 20.000.000 |
Σύνολο υποχρεωτικών επενδύσεων | 293.783.800 |
ΠΡΟΣΘΕΤΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
Νέα Αποθήκη στην περιοχή του ΟΔΔΥ, έκτασης 80.000 τμ (επί 90 στρεμμάτων) | 60.000.000 |
Κατασκευή δύο κτιρίων στάθμευσης αυτοκινήτων, έκτασης 75.000 τ.μ. έκαστο, στην περιοχή G2 | 27.000.000 |
Οικολογικά Λεωφορεία | 5.000.000 |
Κατασκευή Επιβατικού Σταθμού Κρουαζιέρας | 80.000.000 |
Αναδιαμόρφωση του κτιρίου της Παγόδας σε 5* ξενοδοχείο και συνεδριακό κέντρο | 60.000.000 |
Αναδιαμόρφωση των 2 μεγάλων παλαιών αποθηκών σε 4* & 5* ξενοδοχεία | 48.000.000 |
Κατασκευή ναυπηγοεπισκευής για Mega Yachts στην περιοχή Γ1 (G1) | 18.000.000 |
Κατασκευή 5* ξενοδοχείου στο Πόρτο Λεόνε | 20.000.000 |
Σύνολο Πρόσθετων Επενδύσεων | 318.000.000 |
ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
Κατασκευή Επισκευαστικού Προβλήτα στον Μώλο Δραπετσώνας | 1.000.000 |
Κατασκευή 5όροφου Χώρο Στάθμευσης στην Περιοχή του εμπορικού Λιμένα | 5.000.000 |
Κατασκευή κέντρου Logistics στην περιοχή ΟΔΔΥ | 30.000.000 |
Σύνολο άλλων επενδύσεων | 36.000.000 |
ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ MASTER PLAN | 647.783.000 |
Από τις παραπάνω επενδύσεις έχουν εκτελεστεί μέρος αυτών (και ειδικότερα αυτών σε υποδομές της ναυπηγοεπισκευής, σε μελέτες και σε προμήθεια εξοπλισμού), συνολικού ύψους 68 εκατομμυρίων ευρώ.