Υπόμνημα με διορθώσεις του master plan κατέθεσε ο ΟΛΠ στο υπουργείο Ναυτιλίας την Παρασκευή 19 Απριλίου.
Του Φώτη Φωτεινού
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες του metaforespress.gr, το υπόμνημα περιέχει διορθώσεις και αποσαφηνίσεις, εάν και το εύρος τους παραμένει αδιευκρίνιστο επί του παρόντος.
Οι ανωτέρω διορθώσεις και αποσαφηνίσεις θα αξιολογηθούν σε επόμενη συνεδρίαση της ΕΣΑΛ (Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων), η οποία αποτελεί συλλογικό όργανο.
Σε αυτή μετέχουν εκπρόσωποι των υπουργείων Ναυτιλίας, Μεταφορών, Τουρισμού, Πολιτισμού, Εσωτερικών, Περιβάλλοντος, Αγροτικής Ανάπτυξης και Εθνικής Άμυνας και εκπρόσωπος της ΡΑΛ.
Σημειώνεται ότι το αρχικό master plan του ΟΛΠ συζητήθηκε τον Φεβρουάριο στην ΕΣΑΛ. Η Επιτροπή ενέκρινε ομόφωνα, υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, τις επενδύσεις που ορίζονται ως υποχρεωτικές και εντάσσονται στην σύμβαση παραχώρησης του μετοχικού ποσοστού του ΟΛΠ στην Cosco.
Αντιθέτως, απέρριψε τις περισσότερες προαιρετικές, όπως τις δύο πενταώροφες αποθήκες στο car terminal, το νέο logistics center και το εμπορικό κέντρο (mall) στο cruise terminal.
Επίσης, η ΕΣΑΛ γνωμοδότησε αρνητικά ως προς τις προτάσεις χρήσεων γης και των όρων δόμησης σε αρκετές από τις προαιρετικές επενδύσεις, υποστηρίζοντας ότι «ο τρόπος παρουσίασης του master plan περιέχει ασάφειες σχεδιαστικές και περιγραφικές, οι οποίες δεν επέτρεπαν στην Eπιτροπή να αξιολογήσει τις προτάσεις».
Από την πλευρά του, ο ΟΛΠ χαρακτηρίζει αναγκαίες και τις προαιρετικές επενδύσεις, υπογραμμίζοντας ότι «δεν νοείται σύγχρονο λιμάνι, χωρίς τις πρόσθετες επενδύσεις και συγκεκριμένα, ένα μεγάλο logistics center, ένα car terminal με στέγαστρο και ένα cruise terminal με εμπορικό κέντρο πολλαπλών χρήσεων.
Πάντως, μετά από την σχετική απόφαση της ΕΣΑΛ, υπήρξαν δυο ακόμη αποφάσεις από το ΚΑΣ και το ΚΣΝΜ, αλλά και η ευρεία σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου, το οποίο προέτρεψε όλες τις πλευρές στην εξεύρεση της βέλτιστης λύσης.
Οι επενδύσεις του master plan του ΟΛΠ
ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ (ΕΩΣ ΤΟ 2021)
Επέκταση Επιβατικού Λιμένα Κρουαζιέρας (Νότια Ζώνη Φάση Α) | 136.283.800 |
Επισκευή Προβλήτα Ι (Σταθμού Ε/Κ ΟΛΠ) | 8.000.000 |
Βυθοκόρηση Κεντρικού Λιμένα | 8.000.000 |
Κατασκευή Νέου Προβλήτα Πετρελαιοειδών | 15.000.000 |
Βελτίωση Υποδομών Ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης | 55.000.000 |
Μετατροπή της Πενταγωνικής Αποθήκης σε επιβατικό Σταθμό Κρουαζιέρας | 1.500.000 |
Υπόγεια Οδική Car Terminal με πρώην Χώρο ΟΔΔΥ (90 στρεμμάτων) | 5.000.000 |
Βελτίωση και Συντήρηση Λιμενικών Υποδομών | 15.000.000 |
Προμήθεια Εξοπλισμού και Μέσων | 25.000.000 |
Μελέτες | 5.000.000 |
Επέκταση Car Terminal (Ηρακλέους) | 20.000.000 |
Σύνολο υποχρεωτικών επενδύσεων | 293.783.800 |
ΠΡΟΣΘΕΤΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
Νέα Αποθήκη στην περιοχή του ΟΔΔΥ, έκτασης 80.000 τμ (επί 90 στρεμμάτων) | 60.000.000 |
Κατασκευή δύο κτιρίων στάθμευσης αυτοκινήτων, έκτασης 75.000 τ.μ. έκαστο, στην περιοχή G2 | 27.000.000 |
Οικολογικά Λεωφορεία | 5.000.000 |
Κατασκευή Επιβατικού Σταθμού Κρουαζιέρας | 80.000.000 |
Αναδιαμόρφωση του κτιρίου της Παγόδας σε 5* ξενοδοχείο και συνεδριακό κέντρο | 60.000.000 |
Αναδιαμόρφωση των 2 μεγάλων παλαιών αποθηκών σε 4* & 5* ξενοδοχεία | 48.000.000 |
Κατασκευή ναυπηγοεπισκευής για Mega Yachts στην περιοχή Γ1 (G1) | 18.000.000 |
Κατασκευή 5* ξενοδοχείου στο Πόρτο Λεόνε | 20.000.000 |
Σύνολο Πρόσθετων Επενδύσεων | 318.000.000 |
ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
Κατασκευή Επισκευαστικού Προβλήτα στον Μώλο Δραπετσώνας | 1.000.000 |
Κατασκευή 5όροφου Χώρο Στάθμευσης στην Περιοχή του εμπορικού Λιμένα | 5.000.000 |
Κατασκευή κέντρου Logistics στην περιοχή ΟΔΔΥ | 30.000.000 |
Σύνολο άλλων επενδύσεων | 36.000.000 |
ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ MASTER PLAN | 647.783.000 |
Από τις παραπάνω επενδύσεις έχουν εκτελεστεί μέρος αυτών (και ειδικότερα αυτών σε υποδομές της ναυπηγοεπισκευής, σε μελέτες και σε προμήθεια εξοπλισμού), συνολικού ύψους 68 εκατομμυρίων ευρώ.